
Red Bull zet de Renaults onder de naam TAG Heuer in.
Namens Renault maakt managing director Cyril Abiteboul met oog op 2019 en daarna echter duidelijk dat Renault ‘niet eeuwig op Red Bull gaat wachten’. “Ik weet wat Christian bedoelt als hij zegt dat Red Bull opties heeft. Ik weet ook hoe de contracten in elkaar steken en welke verplichting we aan de sport hebben, maar het is ook een kwestie van tijdsplanning.” Met die laatste opmerking doelt Abiteboul op de FIA-regel die moet voorkomen dat teams zonder motorleverancier komen te zitten en het fabrikanten desnoods verplicht te leveren. “De deadline daarvoor ligt geloof ik op eind mei. Wat mij betreft is dat ook onze deadline”, stelt de Fransman. Eind mei hoeft overigens niet het complete motorprogramma rond te zijn, maar moet een team in principe wel aan een fabrikant gecommitteerd zijn. Teams kunnen ook na deze deadline nog motordeals sluiten – zoals Toro Rosso en Honda in 2017 deden – maar dan niet meer teruggrijpen op de verplichting tot leveren. Zorgen bij Horner
Horner heeft dit jaar zijn zorgen al uitgesproken over Renaults motorprogramma, met de Franse firma die zich over de winter vooral op betrouwbaarheid heeft gericht en begin 2018 qua performance rond het niveau van Abu Dhabi 2017 hoopt te zitten. Renault denkt ook al aan het eventueel strategisch inplannen van gridstraffen voor motorwissels om nieuwe motorspecificaties te introduceren.

Horner en Abiteboul.