Daan de Geus
8 juli 2016
Daniel Ricciardo denkt te begrijpen waarom hij de laatste races moeite heeft gehad met het aan de praat krijgen van de banden en de hoge slijtage daarvan.
De Red Bull-coureur voert dat aan als één van de redenen waarom hij het bijvoorbeeld in Oostenrijk moest afleggen tegen zijn teamgenoot Max Verstappen, die ook daarvoor in Bakoe aan het eind van de race sneller was.
“We hebben gekeken wat we kunnen doen om de banden beter te houden. Er is niet echt één duidelijk antwoord naar voren gekomen, maar we denken wel dat we het weten en het om een combinatie van verschillende dingen gaat.”
Qua set-up was het overigens niet zo dat Ricciardo zijn Red Bull RB12 totaal anders had afgesteld dan Verstappen, vertelt hij. “Dus ik kijk ook naar het verschil in hoe ik bijvoorbeeld de bochten in duik”, stipt hij een ander punt aan.
“Misschien vroeg ik daardoor wel te veel van de Pirelli-banden. Ze zijn ook erg gevoelig. Als je net boven of onder het window zit waarin ze top presteren, verlies je gelijk best veel performance.”
“Vorig jaar waren er ook een aantal races waarin we dit soort problemen hadden”, vertelt Ricciardo, die aangeeft dat er ‘vaak geen makkelijke antwoorden zijn’ op de vragen die de banden oproepen, maar dus wel beterschap verwacht.
Gerelateerd nieuws
Lawson heeft zin in de ‘uitdaging’ om de teamgenoot van Verstappen te zijn
12 januari 2025 15:00 - Nieuws
Waarom Red Bull Verstappens kritiek niet gelijk oppakte: ‘De auto was snel’
11 januari 2025 15:00 - Nieuws
Red Bulls windtunnel drie maanden eerder klaar: ‘Hopelijk in 2026 in gebruik’
09 januari 2025 08:00 - Nieuws
Horner neemt Lawson in bescherming: ‘Behoeden voor te hoge verwachtingen’
08 januari 2025 17:00 - Nieuws