Ricciardo: ‘Trofeeën moeten iconisch zijn, niet iets simpels van een sponsor’
Motorsport Images
Laurens Stade
27 november 2019
Daniel Ricciardo vindt dat de trofeeën ‘iconisch’ moeten worden en zegt dat deze ontworpen moeten worden door de lokale bevolking in plaats van de sponsors. Hij sluit zich daarmee aan bij onder andere Sebastian Vettel en Lewis Hamilton, die zich kritisch uitlieten over de trofeeën.
Bij de Grand Prix van Mexico eindigde Sebastian Vettel tweede en daar was de Duitser blij mee, maar hij was duidelijk niet blij met de ‘shittrofee’ van sponsor Heineken. ”We hebben een mooie race laten zien en dan krijg je als dank zulke shittrofeeën”, zei Vettel. Daniel Ricciardo is het eens met de Ferrari-coureur en vindt dat de bokalen ‘iconisch’ zouden moeten zijn.
”Een zege is een zege en op zo’n moment maakt het niet uit hoe de trofee eruit ziet”, zegt de Australiër tegen Racefans.net. ”Maar als je iets van tien jaar later terugkijkt en je ziet een mooie trofee in je vitrinekast staan, dat is natuurlijk beter dan zoals Vettel zei zo’n Heineken-ster”, aldus Ricciardo. De Renault-coureur zou liever zien dat de trofeeën de lokale cultuur en erfgoed van het land weerspiegelen.
Lees ook: Vettel hekelt ‘selfie-gast’ en baalt van Heinekens ‘shittrofee’
Lokale bevolking
”In Mexico ontvingen we allemaal een fles tequila en dat was een kunstwerk, het was allemaal met de hand geschilderd. Ik heb het gevoel dat ze iets geweldigs kunnen doen als ze de trofeeën overlaten aan de lokale bevolking en het land zelf, en niet de sponsors. Er is ruimte genoeg om het te personaliseren en iconisch en speciaal te maken”, aldus Ricciardo. ”Seb’s punt was dat een zege, en ik weet dat hij toen niet won, of podiumplaats een grote prestatie is. Dan wil je erkend worden met iets wat speciaal is, en niet iets simpels van een sponsor. Ze zouden veel cooler moeten zijn”, sluit de Australiër af.
”In Mexico ontvingen we allemaal een fles tequila en dat was een kunstwerk, het was allemaal met de hand geschilderd. Ik heb het gevoel dat ze iets geweldigs kunnen doen als ze de trofeeën overlaten aan de lokale bevolking en het land zelf, en niet de sponsors. Er is ruimte genoeg om het te personaliseren en iconisch en speciaal te maken”, aldus Ricciardo. ”Seb’s punt was dat een zege, en ik weet dat hij toen niet won, of podiumplaats een grote prestatie is. Dan wil je erkend worden met iets wat speciaal is, en niet iets simpels van een sponsor. Ze zouden veel cooler moeten zijn”, sluit de Australiër af.
Gerelateerd nieuws
Renault-medewerkers in trek: Red Bull, Ferrari en Audi op jacht naar ervaren F1-ingenieurs
14 oktober 2024 15:45 - Nieuws
Renault-topman verdedigt Formule 1-exit: ‘Alpine zet zichzelf voor schut’
05 oktober 2024 08:00 - Nieuws
Officieel: Renault stopt met productie Formule 1-motoren, Alpine wordt klantenteam
30 september 2024 18:00 - Nieuws