
Foto: Motorsport Images
De Australiër zegt nog wat tijd nodig te hebben om de auto te leren kennen, de RB14 is immers zijn referentie wat betreft 2018. “Op maandag, de eerste testdag, heb ik wat meer met afstellingen gespeeld om te zien hoe de auto zou reageren. De run van vanochtend voelde meer ‘echt’ aan, representatief voor de auto. De longrun gaf vertrouwen, ik kreeg de tijden naar beneden zonder dat de auto heel heftig reageerde. Ik kan nog niet zeggen waar we staan ten opzichte van anderen, het zijn allemaal nog eerste indrukken. Als ik het bandengedrag vergelijk met Red Bull vorig jaar, voelt het goed. Dat belooft veel.” De nieuwe regels schrijven voor dat de auto’s worden uitgerust met grotere lompere vleugels, ook de achtervleugels zijn qua oppervlakte groter. “De voorvleugel voelt prima aan, ik heb nog niet dicht achter iemand anders gereden. De rondetijden zijn nog steeds snel, de vleugel ziet er dan wel simpeler uit maar genereert nog steeds veel downforce. Als je het me niet zou vertellen dat de vleugel anders is, zou ik het misschien niet eens kunnen raden. Er werken teveel slimme mensen in deze sport om auto’s plots langzamer te laten rijden. Ze vinden vast wel een manier om de voorvleugel beter te laten presteren dan vorig jaar.”