Ron Dennis vol goede moed naar ’der Ring’
De huidige stand in het kampioenschap doet denken aan de situatie van vorig jaar. Toen leidde Fernando Alonso ook het kampioenschap na de eerste vier races, met in totaal 36 gescoorde punten. Dit keer is het gat met Kimi Raikkonen alleen iets kleiner: achttien punten. Dus is er nog van alles mogelijk, volgens Ron Dennis.
De teambaas zegt dat McLaren nog tijd zat heeft om een hartig woordje mee te spreken in de strijd om de wereldtitel. Hij denkt dit ondanks het voordeel dat Fernando Alonso heeft. Want zijn Renault is op dit moment sneller dan Raikkonens en Juan Pablo Montoya’s McLaren. Toch ligt Renault niet zo ver voor als vorig jaar. En dat is de strohalm waar de Engelse teambaas zich aan vasthoudt.
,,We zijn ons ervan bewust dat het kampioenschap nog wel even duurt. Er zijn nog heel wat races te verrijden. We nemen onze tijd en zijn behoorlijk optimistisch dat we de auto kunnen verbeteren. Dat doen de anderen natuurlijk ook, dus moeten we ervoor zorgen dat de ontwikkeling bij ons sneller gaat”, deelt Dennis Formule 1 RaceReport-redacteur Adam Cooper mee.
Het optimisme van de teambaas is niet echt af te leiden uit de prestaties op Imola. Volgens Dennis kwam dat omdat de motortemperatuur te hoog opliep. Daardoor moesten de McLarens het rustig aan doen. Anders zou Juan Pablo Montoya veel dichter in de buurt zijn geweest van het leidende duo Alonso en Michael Schumacher. Dat claimt Dennis tenminste.
,,We zagen dat Michael het moeilijk had en toen werd het toch wel verleidelijk om nog even alles op alles te zetten. Alleen zaten we met de temperatuur op de limiet, anders zou dat nadelig effect op de motor kunnen hebben. We waren gewoon wat voorzichtig. Als we op Alonso’s staart hadden gezeten toen hij wijd ging, hadden we mogelijk nog de tweede plek kunnen pakken. Maar dat is achteraf altijd makkelijk praten.”
Volgens Dennis er nog van alles mogelijk, vooral nu McLaren er relatief gezien beter voorstaat dan in 2005. ,,Het zit nog dicht bij elkaar en wij hebben op dit moment meer punten gescoord dan vorig jaar na vier races”, blijft hij het van zonnige kant bekijken. ,,We komen met een aantal nieuwe dingen die binnenkort voor het eerst op de auto zitten. En we zijn hoopvol dat we daarmee het gat met Renault kunnen dichten. Want Renault blijft onze voornaamste concurrent.” Eén van die onderdelen is een nieuwe motorspecificatie. Die is onlangs in Silverstone getest en wordt ook ingezet bij de Grand Prix van Europa.
KVN
De teambaas zegt dat McLaren nog tijd zat heeft om een hartig woordje mee te spreken in de strijd om de wereldtitel. Hij denkt dit ondanks het voordeel dat Fernando Alonso heeft. Want zijn Renault is op dit moment sneller dan Raikkonens en Juan Pablo Montoya’s McLaren. Toch ligt Renault niet zo ver voor als vorig jaar. En dat is de strohalm waar de Engelse teambaas zich aan vasthoudt.
,,We zijn ons ervan bewust dat het kampioenschap nog wel even duurt. Er zijn nog heel wat races te verrijden. We nemen onze tijd en zijn behoorlijk optimistisch dat we de auto kunnen verbeteren. Dat doen de anderen natuurlijk ook, dus moeten we ervoor zorgen dat de ontwikkeling bij ons sneller gaat”, deelt Dennis Formule 1 RaceReport-redacteur Adam Cooper mee.
Het optimisme van de teambaas is niet echt af te leiden uit de prestaties op Imola. Volgens Dennis kwam dat omdat de motortemperatuur te hoog opliep. Daardoor moesten de McLarens het rustig aan doen. Anders zou Juan Pablo Montoya veel dichter in de buurt zijn geweest van het leidende duo Alonso en Michael Schumacher. Dat claimt Dennis tenminste.
,,We zagen dat Michael het moeilijk had en toen werd het toch wel verleidelijk om nog even alles op alles te zetten. Alleen zaten we met de temperatuur op de limiet, anders zou dat nadelig effect op de motor kunnen hebben. We waren gewoon wat voorzichtig. Als we op Alonso’s staart hadden gezeten toen hij wijd ging, hadden we mogelijk nog de tweede plek kunnen pakken. Maar dat is achteraf altijd makkelijk praten.”
Volgens Dennis er nog van alles mogelijk, vooral nu McLaren er relatief gezien beter voorstaat dan in 2005. ,,Het zit nog dicht bij elkaar en wij hebben op dit moment meer punten gescoord dan vorig jaar na vier races”, blijft hij het van zonnige kant bekijken. ,,We komen met een aantal nieuwe dingen die binnenkort voor het eerst op de auto zitten. En we zijn hoopvol dat we daarmee het gat met Renault kunnen dichten. Want Renault blijft onze voornaamste concurrent.” Eén van die onderdelen is een nieuwe motorspecificatie. Die is onlangs in Silverstone getest en wordt ook ingezet bij de Grand Prix van Europa.
KVN