RTL heeft een oplossing gevonden voor het uitzenden van reclame tijdens de Grand Prix'. Er wordt gebruik gemaakt van picture-in-picture: reclame en de Grand Prix tegelijk in één beeld.Dit nieuws heeft het televisiestation vrijdag bevestigd op een persconferentie, waarbij ook FORMULE 1 RaceReport aanwezig was. Dit is goed nieuws voor de fans die vreesden delen van de race te moeten missen omdat er 'boodschappen' gedaan moesten worden.

Bij SBS was het de afgelopen drie seizoenen vanzelfsprekend dat er geen reclame werd uitgezonden omdat SBS een Nederlandse zender is. En het is bij wet verboden om sportevenementen te onderbreken om reclame uit te zenden.

Aangezien RTL onder Luxemburgse vlag uitzendt, zou dit niet voor RTL gelden. Maar er is nu gekozen voor deze oplossing. Geheel nieuw is deze vorm van reclame uitzenden niet, het televisiestation maakt hier ook al gebruik van tijdens de A1GP-uitzendingen.

RTL heeft tevens bekendgemaakt een multimediaal platform op te gaan zetten waarin alle relevante auto- en motorsport wordt gebundeld.

KVN/BR