Daan de Geus
2 juni 2014
Ondanks een dramatische seizoensstart houdt het team van Sauber toch hoop dat het zich kan verbeteren. In Canada moeten een aantal speciaal voor het Circuit Gilles Villeneuve geprepareerde updates daarbij helpen.
“Dit is de eerste baan op de kalender waar we met speciale vleugels rijden om de luchtweerstand van de auto te verminden, al gaat dat wel enigszins ten koste van het downforce-niveau”, vertelt head of track engineering Giampaolo Dall’Ara.
“Wij hebben dan ook een aantal updates voor de C33, waaronder een nieuwe achtervleugel”, meldt Dall’Ara, die denkt dat de race in Canada ‘door de mix van lange rechte stukken en trage bochten’ ook op motorisch vlak een interessante test wordt voor de teams aangezien er door de nieuwe brandstofregels een stuk zuiniger moet worden gereden.
Gutiérrez & Sutil
Volgens coureur Esteban Gutiérrez is het belangrijk dat Sauber ondanks de slechte seizoensstart optimistisch blijft. “Het hele team werkt enorm hard om onze situatie te verbeteren, dus we moeten dit weekend gewoon weer positief ingaan”, beaamt hij. Teamgenoot Adrian Sutil kijkt vooral met enthousiasme uit naar de race in Canada omdat de baan en het racen erop hem bevallen, er aardig wat inhaalmogelijkheden zijn en ook het weer wel eens een rol kan spelen. Wat zijn kansen betreft, houdt de Duitser het echter bij hopen in plaats van geloven: “Hopelijk past dit circuit beter bij onze auto dan de vorige banen waarop we hebben gereden”, aldus de coureur die pas in twee van de zes races van 2014 de finish heeft gehaald.
Volgens coureur Esteban Gutiérrez is het belangrijk dat Sauber ondanks de slechte seizoensstart optimistisch blijft. “Het hele team werkt enorm hard om onze situatie te verbeteren, dus we moeten dit weekend gewoon weer positief ingaan”, beaamt hij. Teamgenoot Adrian Sutil kijkt vooral met enthousiasme uit naar de race in Canada omdat de baan en het racen erop hem bevallen, er aardig wat inhaalmogelijkheden zijn en ook het weer wel eens een rol kan spelen. Wat zijn kansen betreft, houdt de Duitser het echter bij hopen in plaats van geloven: “Hopelijk past dit circuit beter bij onze auto dan de vorige banen waarop we hebben gereden”, aldus de coureur die pas in twee van de zes races van 2014 de finish heeft gehaald.