Daan de Geus
10 mei 2014
De verbeterde – en vooral lichtere – Sauber C33 stemt coureurs Esteban Gutiérrez en Adrian Sutil vooralsnog niet tevreden, al zien ze allebei wel positieve aanknopingspunten.
“Het staat buiten kijf dat we nog altijd issues hebben, maar het werkt in ieder geval motiverend dat we dichter bij onze rivalen gekomen zijn”, meldt Gutiérrez, die denkt dat hij er met zijn veertiende tijd vandaag het maximale uit heeft gehaald: “Het is alsnog geen plek die reden geeft tot tevredenheid, maar als we die laatste paar tienden nog weten te vinden, kunnen we meedoen in de toptien.”
Toekomstmuziek daargelaten, wacht Sauber en Gutiérrez morgen eerst nog een lastige race. “We gaan zoals altijd onze best doen, maar de immense bandenslijtage en hoge temperatuur zullen het een pittige wedstrijd maken”, voorspelt de Mexicaan.
Sutil
Voor Sutil zal het evenmin een makkelijke Grand Prix worden, al komt dat in zijn geval omdat hij van verder terug moet komen én een auto onder zich heeft die verre van perfect is afgesteld. “In de slottraining kreeg ik mijn banden niet op temperatuur, maar in de kwalificatie raakten ze juist overhit, dus we hebben ons werk niet goed gedaan”, erkent hij. “Tijdens de kwalificatie zochten we nog naar een oplossing, maar we konden eigenlijk niet veel meer veranderen. Ik denk dat we door de verkeerde afstelling een seconde en meerdere startplaatsen hebben laten liggen”, verzucht de Duitser, die in Q1 bleef steken met een zeventiende tijd, maar door de gridstraf van Jean-Éric Vergne een plekje opschuift en morgen als zestiende mag beginnen. Met P16 is Sutil echter zoals verwacht niet gelukkig. “Ik had vooraf op meer gehoopt en we hebben ons doel duidelijk niet bereikt. Desalniettemin hebben we in ieder geval wel wat geleerd, terwijl ik ook nog steeds optimistisch gestemd ben voor de race. Met een goede start en race pace kan ik vanaf deze plek alsnog op een representatieve positie finishen”, besluit Sutil op een positieve noot.
Voor Sutil zal het evenmin een makkelijke Grand Prix worden, al komt dat in zijn geval omdat hij van verder terug moet komen én een auto onder zich heeft die verre van perfect is afgesteld. “In de slottraining kreeg ik mijn banden niet op temperatuur, maar in de kwalificatie raakten ze juist overhit, dus we hebben ons werk niet goed gedaan”, erkent hij. “Tijdens de kwalificatie zochten we nog naar een oplossing, maar we konden eigenlijk niet veel meer veranderen. Ik denk dat we door de verkeerde afstelling een seconde en meerdere startplaatsen hebben laten liggen”, verzucht de Duitser, die in Q1 bleef steken met een zeventiende tijd, maar door de gridstraf van Jean-Éric Vergne een plekje opschuift en morgen als zestiende mag beginnen. Met P16 is Sutil echter zoals verwacht niet gelukkig. “Ik had vooraf op meer gehoopt en we hebben ons doel duidelijk niet bereikt. Desalniettemin hebben we in ieder geval wel wat geleerd, terwijl ik ook nog steeds optimistisch gestemd ben voor de race. Met een goede start en race pace kan ik vanaf deze plek alsnog op een representatieve positie finishen”, besluit Sutil op een positieve noot.
Gerelateerd nieuws
Sauber onthult ‘vlammende’ livery voor Grand Prix van Las Vegas
18 november 2024 12:00 - GP Las Vegas
Column Nelson Valkenburg: Sauber ligt in coma, alle energie is eruit
17 november 2024 07:00 - Nieuws