Peter Sauber denkt dat zijn team financieel kan profiteren van de tweede plaats die Sergio Pérez in Maleisië heeft behaald.

 

Sauber is een renstal die het financieel niet al te breed heeft, dus goede resultaten zijn dan altijd welkom om extra sponsoren aan te trekken of meer geld los te krijgen van bestaande sponsoren. “Goede prestaties zoals in Maleisië en Australië helpen ons om nieuwe partners te vinden”, verwijst Peter Sauber naar de zesde en achtste plaats van de eerste race en de tweede plek van Pérez in Maleisië.

 

Bestuursvoorzitter Monisha Kaltenborn onderschrijft in gesprek met Autosport dat Sauber qua sponsorportfolio veel aan de goede seizoensstart kan hebben: “Succes is de beste manier om je renstal aan te prijzen, want resultaten die je op de baan boekt, spreken immers voor zich.”

 

“We hopen dan ook dat we met onze goede seizoensstart hebben laten zien waartoe we als team in staat zijn en dat onze aanpak vruchten afwerpt. Voor iedereen van Sauber is het natuurlijk sowieso een enorme boost. Als team putten we er veel vertrouwen uit, maar commercieel zal dit waarschijnlijk ook goed voor ons zijn.”

 

Teambaas Peter Sauber benadrukt overigens dat Sauber niet het enige team op de grid is dat op de kleintjes moet letten. “Er zijn veel teams die het financieel zwaar hebben, maar dat is normaal in deze business“, weet de man die al sinds 1993 in de koningsklasse rondloopt.