

De Zweed Marcus Ericsson en Braziliaan Felipe Nasr zijn net als in 2015 de coureurs voor de formatie uit het Zwitserse Hinwil. Het tweetal heeft het volgens Kaltenborn vorig jaar goed gedaan en ze hoopt dat ze zich in 2016 verder zullen verbeteren. Ericsson zelf denkt dat de strijd in de middenmoot heviger zal zijn in 2016: “Maar ik ben er zeker van dat we met de nieuwe auto een stap vooruit zullen zetten en vaker op eigen kracht in de punten kunnen finishen.” Nasr vindt het ‘lastig te voorspellen’ hoe de onderlinge rangschikking achter de topteams zal zijn. “Het team heeft echter hard gewerkt om de zwakke punten van de C34 te verbeteren, dus ik heb er vertrouwen in dat we progressie zullen boeken. Om welke posities we kunnen meedoen, zien we tijdens het seizoen zelf wel.”

Nadat de laatste Saubers door comités werden ontworpen, stond er met de C35 met technisch directeur Mark Smith weer een eindverantwoordelijke aan het hoofd van de ontwikkeling. “De C35 is een evolutie van de C34, maar we hebben de filosofie wat betreft de aerodynamica iets aangepast”, vertelt hij. “Dat klinkt misschien als een kleine verandering, maar het heeft veel invloed op de algehele ontwikkeling van de auto.” Sauber zelf stipt aan dat de C35, die van een 2016-motor van Ferrari is voorzien, een nauwere achterkant en strakkere sidepods heeft. De auto heeft eenzelfde soort neus als de 2015-Sauber na een update halverwege het jaar.