Jan van der Burgt
6 juni 2014
Bij Sauber snakken ze naar lichtpuntjes om zich aan vast te klampen. Wellicht dat de dertiende tijd van Adrian Sutil in de ochtendsessie zo’n lichtpuntje kan zijn. Sutil zelf is er in ieder geval over te spreken.
“Ik denk dat het ’s ochtends vrij goed ging”, aldus een enthousiaste Adrian Sutil na afloop van de eerste dag in Montreal. “Ondanks het gebrek aan grip op de baan, was de auto prima te besturen. Het was overigens niet makkelijk om de banden op bedrijfstemperatuur te krijgen, maar in de middag lukten ons dat al veel beter.”
“We hebben in diezelfde middag diverse aerodynamische configuraties uitgeprobeerd, maar daar zijn we nog niet helemaal uit. Buiten dat zijn we geen onoverkomelijke problemen tegen gekomen. We staan waar we staan, maar het mag duidelijk zijn dat we meer willen. Er is dan ook nog genoeg werk te doen voor de dag van morgen.”
Esteban Gutiérrez
De Mexicaan heeft beduidend meer moeite met het vinden van lichtpuntjes. Hij werd in de morgen gehinderd door technische problemen, die in de middag weliswaar verholpen werden, maar wat uiteindelijk niet leidde tot spectaculaire prestaties. “Ik ben nog niet tevreden over hoe de auto reageert, maar we hebben in ieder geval belangrijke informatie bij elkaar gereden. Hopelijk kunnen we er met die info voor zorgen dat ik met wat meer vertrouwen plaats kan nemen in de cockpit. Een nerveuze auto is bepaald geen pretje om te besturen, zeker niet als het circuit zelf ook niet al te veel grip biedt.”
De Mexicaan heeft beduidend meer moeite met het vinden van lichtpuntjes. Hij werd in de morgen gehinderd door technische problemen, die in de middag weliswaar verholpen werden, maar wat uiteindelijk niet leidde tot spectaculaire prestaties. “Ik ben nog niet tevreden over hoe de auto reageert, maar we hebben in ieder geval belangrijke informatie bij elkaar gereden. Hopelijk kunnen we er met die info voor zorgen dat ik met wat meer vertrouwen plaats kan nemen in de cockpit. Een nerveuze auto is bepaald geen pretje om te besturen, zeker niet als het circuit zelf ook niet al te veel grip biedt.”