Na drie weken relatieve rust gaat dit weekeinde de strijd dan echt los. Het worden de zeven spannendste dagen van het WK.


Vol vertrouwen gaan de teams van Renault en Ferrari de strijd aan om beide titels. Alonso verklaarde zelfs dat hij vindt dat zij de titel verdienen. Helaas moet ik Fernando daar even uit een droom helpen. In Formule 1 verdien je niks, je zult er voor moeten racen en de concurrentie ‘opvreten’.

Dat is de taak die voor Renault ligt en niets anders. Alonso heeft een nadeel dat zijn teamgenoot op dit moment niet zo sterk is als de tweede man bij Ferrari. Gelukkig weten we uit ervaring dat Fisichella eigenlijk altijd een sterk seizoenseinde heeft. In het verleden heeft hem dat al meerdere malen weer een zitje opgeleverd voor het volgende seizoen. Nu is al weer gecontracteerd voor 2008 dus die spanning heeft hij niet, dat kan goed of slecht uitpakken.

In de basis zou China het domein moeten zijn van Renault. Ferrari, en dan specifiek Schumacher, is er nog nooit echt lekker gegaan. Japan daarentegen is in principe weer 100 procent het domein van Ferrari. Daar zijn de rode rakkers al jaren supersterk geweest en hebben ze eerder titels binnengehaald. Vorig jaar was een uitzondering toen Michael Schumacher buitenom gepasseerd werd in de 130R bocht door Alonso. Maar Fisichella kreeg in de laatste ronde Kimi buitenom voorbij in de eerste bocht. Je weet niet hoe het gaat lopen, je hoop dat je het weet.

Ik denk dat de tweede rijders, Massa en Fisichella, de doorslag gaan geven voor de constructeurstitel. De punten die zij gaan pakken maken daar het verschil. Ik hoop dat Alonso en Schumacher doen wat de wereld van ze verwacht; fair en op de baan de gevechten leveren die ons nog lang bij zullen blijven.

Er zit een addertje onder het gras,..eigenlijk twee; Als Alonso in China wint en Schumacher scoort niet is de titel voor de Spanjaard. En Michael Schumacher gaat zijn laatste drie races in, gaat hij nog volle bak, neemt hij nog alle risico, zet hij nog echt alles op het spel voor een achtste titel? Conclusie? Je weet het niet en dus is het zoals vaak in de racerij; when the flag drops… the bullshit stops.

Groeten,

Ollie