De kerbstone tussen bocht dertien en veertien op het circuit van Silverstone wordt aangepast om de kans op lekke banden te verkleinen. Dat vertelt Mario Isola, topman van bandenleverancier Pirelli.
De eerste race op Silverstone, vorig weekend, werd natuurlijk gekenmerkt door de lekke banden van Mercedes-rijders Lewis Hamilton en Valtteri Bottas en McLarens Carlos Sainz in de slotfase. Bij hun gaf de linker voorband ineens de geest. Alpha Tauri’s Daniil Kvyat crashte eerder in de race hard, vermoedelijk door een lekke rechter achterband.
Pirelli heeft aangegeven dat de lekke banden werden veroorzaakt door de lange stints die coureurs op hun setjes harde banden reden en de extreme druk die ze op Silverstone te verduren krijgen. Aan Racefans vertelt Isola echter dat er mogelijk nog een factor meespeelde: “We zagen op vrijdag ook al dat enkele banden beschadigd waren door kleine brokstukken die achter de kerbs bleven hangen.”
Lees ook: Pirelli: ‘Lekke banden veroorzaakt door lange stints en extreme druk op banden’
Isola heeft het dan over de kerbstone bij Becketts, tussen bocht dertien en veertien. Die kerbstone is sinds dit jaar ingekort, maar wordt nu voor het tweede raceweekend op Silverstone weer langer gemaakt. “Een goede zet”, denkt Isola, die verwacht dat dit de kans op lekke banden zal verkleinen: “Die kleine aanpassing kan denk ik zeker helpen.”