”De MGU-K viel gewoon stil. Hij had geen vermogen van de MGU-K, maar bij de eerste keer dat hij weer accelereerde viel het uit en daarna werkte het weer. Niemand weet hoe dat kon gebeuren en we weten het nog steeds niet omdat het daarna weer werkte”, aldus Steiner. Voor Grosjean was het ’typerend’ dat het team op een belangrijk moment pech kreeg. ”Het was eerlijk gezegd een van mijn beste races. Ik reed elke ronde op de limiet. Toen de safetycar kwam wist ik dat het gedaan was. De bandentemperatuur was gedaald en ik wist dat de herstart lastig zou worden. Ik was niet blij met Sainz die me wijd duwde in bocht 2, maar zelfs dan haalden coureurs op de zachte band mij in. Op het moment dat wij geluk lijken te hebben en goede punten kunnen scoren, komt pech om de hoek kijken”, aldus Grosjean. Luister ook naar onze podcast, elke maandag na de race bespreken we wat FORMULE 1 op de plank heeft voor de komende editie. (iTunes)
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."