Daniele Audetto, managing director van Super Aguri, wil dat teams volgend jaar de verplichting krijgen om op vrijdag een testrijder te gebruiken. ,,Anders denk ik dat heel weinig teams een testrijder zullen gebruiken.”Momenteel schrijven de regels voor dat teams maar twee auto’s mogen inzetten tijdens de trainingen op vrijdag. Een derde rijder mag alleen rijden zolang een van de racecoureurs in die sessie aan de kant blijft. Volgens Audetto is deze regel in het nadeel van jonge coureurs, die nu amper nog de kans krijgen hun talenten te tonen tijdens een raceweekend.

,,Als je op vrijdag een jonge rijder gebruikt heb je meteen een data-achterstand die je op zaterdag en zondag blijft achtervolgen”, vertelde Audetto tegen Reuters. Hij wil daarom dat er een regel komt die teams verplicht om op vrijdag een van de vaste coureurs te vervangen door een testrijder. ,,Ik denk dat het verplicht moet worden, anders gebruikt niemand nog een testcoureur.” Audetto stelt dat Max Mosley en Bernie Ecclestone hebben toegezegd dat Formule 1 toegankelijk moet blijven voor jonge rijders. ,,Maar onder de huidige regels is het een te groot nadeel.”

Wat Audetto onvermeld laat zijn de financiële gevolgen voor zijn team. Een een test- en reserverijders (zoals GP2-coureur Hiroki Yoshimoto, hier op de foto) kan aardig wat geld in het laatje brengen. Aan de vaste rijders verdient Super Aguri niet veel: Takuma Sato en Anthony Davidson brengen amper geld mee naar het team.