Sutil: ‘Moeten gevarenzone om Maldonado instellen’
Daan de Geus
17 november 2013
De race van Force India’s Adrian Sutil eindigde al in de eerste ronde en de Duitser geeft Williams-coureur Pastor Maldonado daar de schuld van. Paul di Resta finishte als zestiende.
Sutil maakte naar eigen zeggen een goede start, waarna het op het rechte stuk mis ging met Maldonado: de Force India-coureur en Williams-rijder maakten contact, waarop Sutils auto plots naar links schoot en hij zijn race – met een los wiel – in de vangrail eindigde.
“Maldonado raakte mijn linkerachterband, ik denk met zijn rechtervoorwiel, en daardoor verloor ik de controle en raakte ik in een spin”, zo geeft Sutil zijn visie op het incident in interview aan Sky Sports F1.
Sutil maakt verder duidelijk dat de schuld in zijn ogen bij Maldonado ligt: “Deze botsing was niet nodig, want het is een enorm brede baan en het is eigenlijk ontzettend moeilijk om elkaar hier te raken. Er was ruimte te over en ik deed niets vreemds, dus ik heb geen idee waarom Maldonado zo dichtbij kwam en me raakte.”
“Het was weliswaar een zacht tikje, maar als je driehonderd per uur rijdt wil je gewoon niet geraakt worden. Maldonado is echter een coureur waar we wel vaker problemen mee hebben. Misschien moeten we maar eens een gevarenzone om hem heen instellen”, aldus Sutil.
Di Resta
Di Resta wist het wel de volle 56 ronden uit te houden, maar beleefde daar weinig plezier aan. “De start was goed en het zag er even goed uit, maar we misten de snelheid om er daadwerkelijk iets uit te halen”, vat de Schot samen. “Het was dit weekend erg lastig voor ons de banden goed aan de praat te krijgen en negen ronden voor het einde waren mijn banden ook nog eens helemaal op”, zo verklaart hij zijn late terugval. “Het was een zware dag aan het eind van een zwaar weekend”, verzucht Di Resta, alvorens nog wel een lichtpuntje te zien: “Want we staan gelukkig nog steeds voor Sauber.”
Di Resta wist het wel de volle 56 ronden uit te houden, maar beleefde daar weinig plezier aan. “De start was goed en het zag er even goed uit, maar we misten de snelheid om er daadwerkelijk iets uit te halen”, vat de Schot samen. “Het was dit weekend erg lastig voor ons de banden goed aan de praat te krijgen en negen ronden voor het einde waren mijn banden ook nog eens helemaal op”, zo verklaart hij zijn late terugval. “Het was een zware dag aan het eind van een zwaar weekend”, verzucht Di Resta, alvorens nog wel een lichtpuntje te zien: “Want we staan gelukkig nog steeds voor Sauber.”
Gerelateerd nieuws
Otmar Szafnauer moest salarissen uit eigen zak betalen: ‘Dat ging om miljoenen’
08 oktober 2024 14:00 - Nieuws
Di Resta verrast door bericht Piastri: ‘Hij moet ergens anders al een zitje hebben’
03 augustus 2022 15:00 - Nieuws
Peugeot in 2022 met Magnussen, Vergne en Di Resta naar het WEC en Le Mans
08 februari 2021 11:56 - Nieuws