Dat vertelt teambaas Andreas Seidl, die aangeeft dat “onze voorbereiding op Oostenrijk erom draaide een balans te vinden tussen de auto ontwikkelen en genoeg onderdelen produceren om een intense periode met veel races door te komen”. De eerste twee van de acht races die in tien weken tijd worden gehouden, worden bovendien op de Red Bull Ring verreden. Een circuit dat vanwege zijn hoge kerbstones berucht is als een autoslopende baan, die menig voorvleugel, voorwielophanging of erger heeft gebroken. Met de teams die door de reisrestricties vanwege de coronacrisis bovendien veel op pad zullen zijn, is het al helemaal zaak dat de onderdelenvoorraad toereikend is. Dit ook omdat na de ‘dubbel’ in Oostenrijk direct een race in Hongarije volgt, een triple header dus.
Teams werken hard aan reserveonderdelen voor dubbel op autoslopende Red Bull Ring
Motorsport Images
Daan de Geus
29 juni 2020
McLaren-coureurs Carlos Sainz en Lando Norris hebben niet bepaald de reputatie brokkenpiloten te zijn – en deden het vorig jaar bovendien goed in Oostenrijk – maar toch was het maken van genoeg (reserve)onderdelen een speerpunt voor McLaren toen de fabriek weer begon te draaien. Dit vanwege de dubbel op de slopende Red Bull Ring.
Dat vertelt teambaas Andreas Seidl, die aangeeft dat “onze voorbereiding op Oostenrijk erom draaide een balans te vinden tussen de auto ontwikkelen en genoeg onderdelen produceren om een intense periode met veel races door te komen”. De eerste twee van de acht races die in tien weken tijd worden gehouden, worden bovendien op de Red Bull Ring verreden. Een circuit dat vanwege zijn hoge kerbstones berucht is als een autoslopende baan, die menig voorvleugel, voorwielophanging of erger heeft gebroken. Met de teams die door de reisrestricties vanwege de coronacrisis bovendien veel op pad zullen zijn, is het al helemaal zaak dat de onderdelenvoorraad toereikend is. Dit ook omdat na de ‘dubbel’ in Oostenrijk direct een race in Hongarije volgt, een triple header dus.
Dat vertelt teambaas Andreas Seidl, die aangeeft dat “onze voorbereiding op Oostenrijk erom draaide een balans te vinden tussen de auto ontwikkelen en genoeg onderdelen produceren om een intense periode met veel races door te komen”. De eerste twee van de acht races die in tien weken tijd worden gehouden, worden bovendien op de Red Bull Ring verreden. Een circuit dat vanwege zijn hoge kerbstones berucht is als een autoslopende baan, die menig voorvleugel, voorwielophanging of erger heeft gebroken. Met de teams die door de reisrestricties vanwege de coronacrisis bovendien veel op pad zullen zijn, is het al helemaal zaak dat de onderdelenvoorraad toereikend is. Dit ook omdat na de ‘dubbel’ in Oostenrijk direct een race in Hongarije volgt, een triple header dus.
Gerelateerd nieuws
Norris is klaar voor 2025, ondanks de ‘pijn’ van het verlies van de titelstrijd
23 januari 2025 14:00 - Nieuws
Wolff ziet dreiging vanuit McLaren voor 2026: ‘We kunnen ons niet verstoppen’
23 januari 2025 10:00 - Nieuws
Ook Brown pleit voor professionele stewards: ‘Hebben te veel inconsistentie’
15 januari 2025 15:00 - Nieuws