Daan de Geus
17 februari 2017
Het team van Williams heeft in Dirk de Beer een nieuwe chef aerodynamica gevonden, terwijl Renault zich eerder deze week op dat vlak versterkte met de komst van Pete Machin.
Qua statuur en naam kunnen De Beer en Machin misschien niet tippen aan James Allison, die donderdag door Mercedes werd gepresenteerd als nieuwe technisch directeur, maar beide heren zijn ervaren en bewezen krachten in de Formule 1.
Machin maakt de overstap van Red Bull naar Renault, waar hij head of aerodynamics wordt. Voor zijn tijd bij Red Bull, waar hij teamleider was op het gebied van aerodynamica, werkte hij voor Arrows en Red Bulls voorganger Jaguar. Machin beschikt in totaal over twintig jaar ‘Formule 1-ervaring’.
De Zuid-Afrikaan De Beer begon zijn carrière in de autosport in de Amerikaanse Indycars, tot hij in de Formule 1 bij Sauber aan de slag ging. Daarna werkte hij voor Renault en opvolger Lotus, waarna James Allison hem in 2013 meenam naar Ferrari.
Bij de Scuderia was De Beer, net als eerder bij Lotus, de aerodynamica-chef, wat ook de rol is die hij bij Williams op zich zal nemen. Hij gaat daar op 1 maart aan de slag.
De kans is groot dat De Beer bij Williams gezelschap krijgt van Paddy Lowe, die daar naar verwachting een technische topfunctie op zich zal nemen.
Lowe nam begin januari, na een reeks succesjaren, afscheid van Mercedes. In interview met BBC Radio 5 Live wilde Williams’ adjunct-teambaas Claire Williams donderdag echter nog niets loslaten over de vermoedelijke komst van Lowe.
Gerelateerd nieuws
Waarom krijgt Hamilton geen Ferrari-test in Abu Dhabi? ‘Gaat niet werken’
22 november 2024 08:30 - Nieuws
GP Las Vegas past alle putdeksels aan, hoopt herhaling sof 2023 te voorkomen
21 november 2024 21:00 - GP Las Vegas
Sainz over naderend afscheid: ‘Blijf een Ferrari-coureur tot aan de allerlaatste bocht’
21 november 2024 17:00 - GP Las Vegas
FIA verbiedt trucje met skid blocks: Nieuwe technische richtlijnen ingevoerd
21 november 2024 12:00 - GP Las Vegas