
Tom Coronel gaat zijn zesde jaar in met ROAL Motorsport.

Tom Coronel bestuurt wederom een Chevrolet Cruze.
Het seizoen begint voor Coronel en ROAL met twee testdagen met de Chevrolet Cruze, waarna van 1 tot en met 3 april het openingsweekend in Frankrijk volgt. Enige reglementswijzigingen zouden daarbij gunstig moeten zijn voor Coronel en ROAL Motorsport. In de eerste plaats dat het maximale strafgewicht van zestig naar tachtig kilo is opgehoogd en de ‘succeskilo’s’ voor sterk presterende teams voortaan na elk raceweekend – in plaats van om de drie evenementen – wordt bepaald. “Dat geeft privateer-coureurs meer kansen”, denkt Coronel, die stelt dat het tevens gunstig is dat de eerste race voortaan een omgekeerde startvolgorde voor de toptien uit de kwalificatie kent, in plaats van de tweede. “Dat biedt ons ook meer kans op punten, want voorheen moest je in de eerste race altijd op ‘overleven’ rijden om vervolgens in de tweede race te kunnen profiteren van de omgekeerde grid.” Coronels teambaas Roberto Ravaglia mikt voor 2016 ondertussen op het succesvol verdedigen van de titel in de ‘privateer cup’ die ROAL vorig jaar won. “Verder proberen we met Tom zo hoog mogelijk in het kampioenschap voor privérijders te eindigen”, verklaart Ravaglia. “Het mooiste zou uiteraard de titel zijn.” Coronel zelf denkt na de testdagen te kunnen zeggen hoe het ervoor staat, maar gaat het nieuwe seizoen vol enthousiasme in: “Ondanks de late bekendmaking, ziet alles er voor dit jaar wel heel goed uit. Ik, of beter wij, hebben er zin in!”