Toro Rosso mist de top tien nipt
Jan van der Burgt
16 november 2013
Daniel Ricciardo zat met zijn elfde tijd in Q2 dichtbij een startbewijs voor de laatste kwalificatiesessie, terwijl Jean-Éric Vergne worstelde met zijn bolide. Ricciardo is tevreden, Vergne niet.
Voor Daniel Ricciardo was het nog geen vanzelfsprekendheid dat hij Q2 zou gaan halen, laat staan dat hij de elfde tijd zou noteren. Zijn auto werkte niet echt mee in de eerste sessie. “De balans van de auto was niet goed in Q1. Ik denk zelfs dat ik geluk heb gehad dat ik wel door ben gegaan naar Q2. Ik vermoed dat de wind een belangrijke factor was op dat moment, ik heb daar meerdere mensen mee zien worstelen.”
“In Q2 deed de auto nog steeds heel nerveus aan, maar ik ben desondanks tevreden met mijn rondje. Ik kijk heel erg uit naar de race van morgen. Mijn uitgangspositie daarvoor is denk ik niet slecht. Ik sta immers aan de schone kant van de baan en ik ben helemaal vrij om mijn bandenstrategie te bepalen.”
Jean-Éric Vergne
Jean-Éric Vergne baalt vooral van zijn kwalificatie. Het kwam er naar eigen zeggen om de een of andere reden gewoon niet uit: “Ik heb hier geen uitleg voor. We begonnen het weekend heel moeizaam, maar we hebben vannacht het een en ander verbeterd. Zodoende had ik in Q1 een auto die met name op de medium compund goed te besturen was, maar een sessie later was daar niks meer van over.” “Misschien heeft het te maken met het opwarmen van de banden. Dat kost hier heel veel moeite. Het is iets wat we goed uit moeten zoeken, want op dit moment voel ik me werkelijk niet op mijn gemak in de auto. We zien wel wat er morgen gebeurt. Hopelijk kunnen we vanavond nog wat werk verzetten om in ieder geval de snelheid in de lange runs te verbeteren.”
Jean-Éric Vergne baalt vooral van zijn kwalificatie. Het kwam er naar eigen zeggen om de een of andere reden gewoon niet uit: “Ik heb hier geen uitleg voor. We begonnen het weekend heel moeizaam, maar we hebben vannacht het een en ander verbeterd. Zodoende had ik in Q1 een auto die met name op de medium compund goed te besturen was, maar een sessie later was daar niks meer van over.” “Misschien heeft het te maken met het opwarmen van de banden. Dat kost hier heel veel moeite. Het is iets wat we goed uit moeten zoeken, want op dit moment voel ik me werkelijk niet op mijn gemak in de auto. We zien wel wat er morgen gebeurt. Hopelijk kunnen we vanavond nog wat werk verzetten om in ieder geval de snelheid in de lange runs te verbeteren.”
Gerelateerd nieuws
FOTOSERIE: 10 jaar geleden maakte Max Verstappen zijn eerste F1-meters in Japan
02 april 2024 20:30 - Nieuws
Sebastian Vettels debuut bij Toro Rosso: lange lokken en een babyface
08 februari 2024 11:00 - Fotorubriek