
De Toro Rosso’s namen dit seizoen regelmatig gridstraffen om Honda vooruit te helpen.
Volgend seizoen gaat Toro Rosso nog nauwer samenwerken met Red Bull. De STR14 – die inmiddels de crashtest al doorstaan heeft – krijgt dezelfde achterkant als Red Bulls RB15. Daarmee kiezen de Red Bull-teams voor een samenwerking à la Haas en Ferrari, die voor Haas duidelijk effect had. “Er is geen enkele twijfel dat wij zullen profiteren van de samenwerking met Red Bull”, spreekt Tost met vertrouwen. “Het gaat om de volledige achterkant. We moeten natuurlijk blijven ontwikkelen binnen de onderdelen op de lijst, dat zullen we ook doen om ons aan de regels te houden.” 2019 wordt het eerste seizoen sinds de terugkeer dat Honda motoren levert aan twee teams. Dat betekent meer data en meer feedback. “We moeten het beter doen”, stelde Honda Motorsport-baas Masashi Yamamoto daarom al eerder. Verder gonst het van de geruchten over de prestaties van de nieuwe Honda-motor. Red Bull laat geen mogelijkheid onbenut om de krachtbron te prijzen, maar het is afwachten of de progressie daadwerkelijk zo groot is.