Trulli neemt het stokje over van Kovalainen
Opnieuw een andere coureur aan kop op het Circuit de Catalunya. Jarno Trulli (Toyota) heeft donderdag de snelste tijd geklokt tijdens de testritten op de Spaanse omloop.
Dinsdag viel die eer nog te beurt aan Ferrari’s testcoureur Marc Gené, terwijl woensdag Renault-tester Heikki Kovalainen de rapste rondetijd van de dag reed. Trulli werd op de hielen gezeten door Fernando Alonso, die slechts 0,010 seconde langzamer was. De Italiaan zat achter het stuur van de Toyota TF106 en legde in totaal 81 ronden af. Probleemloos verliep zijn dag overigens niet, getuige de twee rode-vlagsituaties die hij veroorzaakte. De tweede keer omdat zijn motor het niet langer trok.
Achter Alonso, die 106 ronden reed en door een spin nog een rode-vlagsituatie veroorzaakte, besloot Michael Schumacher de donderdag op een derde plek. Net als Trulli blies ook de Duitser zijn motor op, al vroeg op de dag. Deze krachtbron was echter door Gené gebruikt tijdens de twee voorgaande dagen, dus het lijkt er niet op dat dit echt een groot probleem was. Kimi Raikkonen, ook nog een kanshebber voor de titel, sloot daarachter weer aan. Juan Pablo Montoya daarentegen reed de veertiende tijd. Net als McLaren kwam ook BMW met de twee racecoureurs in actie. Nick Heidfeld reed de vijfde tijd. Minder goed verliep de dag van Jacques Villeneuve, ook de Canadees werd getroffen door een kapotte motor. Zoals bij bijna alle teams het geval was, stond de dag van het Duitse team eveneens in het teken van bandenvergelijkingen. De Honda-coureurs hadden het er maar weer druk mee: Rubens Barrichello en Jenson Button reden bij elkaar opgeteld liefst 1300 kilometer. De Red Bull-coureurs hadden eveneens een drukke dag, ondanks elektronische problemen bij Christian Klien. Dat kon niet gezegd worden van Takuma Sato, hij reed slechts 22 ronden. Een probleem met de hydraulica, dat het team niet direct kon repareren, was daar debet aan. Morgen komt Sato nog even in actie, voordat hij het stuur over zal dragen aan Yuji Ide.
De tijden:
1. Trulli Toyota (B) 1:14.522 81
2. Alonso Renault (M) 1:14.532 106
3. M.Schumacher Ferrari (B) 1:14.711 94
4. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:14.899 93
5. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:14.940 66
6. Fisichella Renault (M) 1:15.105 112
7. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:15.209 82
8. Button Honda (M) 1:15.292 150
9. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:15.299 101
10. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:15.347 101
11. Barrichello Honda (M) 1:15.388 133
12. R.Schumacher Toyota (B) 1:15.410 73
13. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:15.547 97
14. Montoya McLaren-Mercedes (M) 1:15.686 103
15. Massa Ferrari (B) 1:15.727 86
16. Webber Williams-Cosworth (B) 1:16.019 108
17. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:16.599 102
18. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:19.826 22 PPB
Dinsdag viel die eer nog te beurt aan Ferrari’s testcoureur Marc Gené, terwijl woensdag Renault-tester Heikki Kovalainen de rapste rondetijd van de dag reed. Trulli werd op de hielen gezeten door Fernando Alonso, die slechts 0,010 seconde langzamer was. De Italiaan zat achter het stuur van de Toyota TF106 en legde in totaal 81 ronden af. Probleemloos verliep zijn dag overigens niet, getuige de twee rode-vlagsituaties die hij veroorzaakte. De tweede keer omdat zijn motor het niet langer trok.
Achter Alonso, die 106 ronden reed en door een spin nog een rode-vlagsituatie veroorzaakte, besloot Michael Schumacher de donderdag op een derde plek. Net als Trulli blies ook de Duitser zijn motor op, al vroeg op de dag. Deze krachtbron was echter door Gené gebruikt tijdens de twee voorgaande dagen, dus het lijkt er niet op dat dit echt een groot probleem was. Kimi Raikkonen, ook nog een kanshebber voor de titel, sloot daarachter weer aan. Juan Pablo Montoya daarentegen reed de veertiende tijd. Net als McLaren kwam ook BMW met de twee racecoureurs in actie. Nick Heidfeld reed de vijfde tijd. Minder goed verliep de dag van Jacques Villeneuve, ook de Canadees werd getroffen door een kapotte motor. Zoals bij bijna alle teams het geval was, stond de dag van het Duitse team eveneens in het teken van bandenvergelijkingen. De Honda-coureurs hadden het er maar weer druk mee: Rubens Barrichello en Jenson Button reden bij elkaar opgeteld liefst 1300 kilometer. De Red Bull-coureurs hadden eveneens een drukke dag, ondanks elektronische problemen bij Christian Klien. Dat kon niet gezegd worden van Takuma Sato, hij reed slechts 22 ronden. Een probleem met de hydraulica, dat het team niet direct kon repareren, was daar debet aan. Morgen komt Sato nog even in actie, voordat hij het stuur over zal dragen aan Yuji Ide.
De tijden:
1. Trulli Toyota (B) 1:14.522 81
2. Alonso Renault (M) 1:14.532 106
3. M.Schumacher Ferrari (B) 1:14.711 94
4. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:14.899 93
5. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:14.940 66
6. Fisichella Renault (M) 1:15.105 112
7. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:15.209 82
8. Button Honda (M) 1:15.292 150
9. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:15.299 101
10. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:15.347 101
11. Barrichello Honda (M) 1:15.388 133
12. R.Schumacher Toyota (B) 1:15.410 73
13. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:15.547 97
14. Montoya McLaren-Mercedes (M) 1:15.686 103
15. Massa Ferrari (B) 1:15.727 86
16. Webber Williams-Cosworth (B) 1:16.019 108
17. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:16.599 102
18. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:19.826 22 PPB