Twee afzonderlijke DRS-zones in Monza
Formule1
Adam Cooper
28 augustus 2011
De FIA is van plan om in Monza twee aparte inhaalzones toe te wijzen. Dat meldt Formule 1-verslaggever Adam Cooper.
In Montreal werd voor het eerst gebruik gemaakt van twee DRS-zones, maar met slechts één detectiepunt. In Italië krijgen beide zones een eigen detectiepunt.
Logischerwijs wordt het start/finishgedeelte een van de zones. De andere is volgens bronnen het gedeelte tussen de tweede Lesmo en de Ascari-chicane.
De dubbele zone geeft de teams stof tot nadenken over het pakket voor de race. Doordat er gereden wordt met kleinere vleugels is het verschil van DRS kleiner, maar nog altijd significant.
Vorig jaar toonde Jenson Button aan dat het een voordeel kan zijn om met meer downforce te rijden. Sommige teams zullen die strategie mogelijk hanteren.
Meer downforce is bovendien beter voor de banden. Daarnaast vergroot de dubbele inhaalzone het belang van het optimaliseren van de hoogste versnelling op het gebruik van DRS.
Gerelateerd nieuws
Russell pleit opnieuw voor professionele stewards na controversiële duels
01 november 2024 12:30 - GP São Paulo
Overtreding kostenplafond: FIA heeft Honda en Alpine flinke boetes opgelegd
30 oktober 2024 10:00 - Nieuws
Leclerc mogelijk bestraft voor schelden: ‘Ik wil niet de Max-behandeling’
28 oktober 2024 10:30 - GP Mexico
‘FIA past regels aan na ‘verhitte discussie’ tussen Verstappen en Norris’
26 oktober 2024 21:30 - GP Mexico