Max Verstappen spinde in de ochtenduren tot twee keer toe op de voorlaatste testdag Barcelona. Belangrijker dan dat is volgens de Nederlander echter dat alle nieuwe onderdelen op de auto goed werken.
De eerste spin van Verstappen vond vrij vroeg in de sessie plaats, toen er nog niet veel werd gereden. Verstappen reed met meetapparatuur op de auto rond en hield een langzaam tempo aan, waardoor de spin als een gevalletje ‘koude banden’ valt te omschrijven. De tweede spin van Verstappen geschiedde op hogere snelheid, en zorgde ervoor dat hij (tijdelijk) in het grind strandde. Zijn Red Bull brak uit richting bocht vijf, een plek waar ook Valtteri Bottas (eerder) en Sebastian Vettel (later) de controle verloren. Wat er precies gebeurde? “Ik heb de beelden teruggekeken en ik kwam met mijn rechter wielen net op een vochtige plek, wilde wat te veel asfalt meepakken”, erkent Verstappen. “Ik zag die natte plek daarbij niet, dat was het probleem.” Lees ook: Verstappen: ‘Nog niet te zeggen of het goed genoeg is’![Verstappen spin](https://www.formule1.nl/app/uploads/2020/02/1018040275-SUT-20200227-MS2_8194-600x400.jpg)
De auto van Verstappen wordt weggetakeld na zijn spin.
⚠️ BEWARE: Turn 5 ⚠️
Bottas, Verstappen and Vettel all endured a trip across the gravel during #F1Testing #F1 pic.twitter.com/z0YjETHF3t — Formula 1 (@F1) February 27, 2020
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."