Vlag ging uit bij helmfabrikant Schuberth toen Max Verstappen tekende
Motorsport Images
Sjaak Willems
9 februari 2020
Op bezoek bij helmfabrikant Schuberth in Italië valt één ding meteen op, de Italianen zijn zeer blij en bijna vereerd met cliënt nummer 1 Max Verstappen. De Nederlander stapte begin 2019 over. CEO van Schuberths zusterbedrijf TECA25 Alberto Dall’Oglio geeft een inkijkje in hoe hoe hij voor Schuberth de grootste vis binnen haalde.
Het bedrijf had ternauwernood de FIA-deadline gehaald die was gesteld voor de nieuwe helmen. Met de homologatie van de Schuberth SF3 op zak reisden Alberto Dall’Oglio en Sven Krieter in februari 2019 af naar Barcelona waar de wintertest plaatsvond. “Ik zei tegen Sven dat we wat reservehelmen moesten meenemen”, vertelt Dall’Oglio. “Ik voelde gewoon dat er iets ging gebeuren.” Arai had problemen om een deel van zijn helmen door de test te loodsen, zodat Max Verstappen niet met zijn eigen maat kon rijden. Red Bull heeft sterke banden met de Japanse helmfabrikant, ontwerper Adrian Newey neemt het Arai-model zelfs mee in zijn tekeningen.
Lees ook: Ontwerper Munser over witte helm: ‘Verstappen wilde eens wat anders’
Toch gingen de twee mannen van Schuberth om tafel met het team van Max Verstappen en zij waren zeer te spreken over de SF3, het product van de helmfabrikant. Dall’Oglio: “Toen ik een week later aan het hardlopen was belde Verstappens manager mij: ze waren akkoord. Ik kon alleen maar ‘bedankt’ uitbrengen, zowel door het hardlopen als door de grootte van deze deal. Dit was onze beloning voor een jaar van stress en hard werken.”