De Grote Prijs van Duitsland in 2000 heeft alle ingrediënten in zich om op zijn minst als interessant te worden betiteld. Een aardige startcrash, nog wat meer brokken verderop in de race, een gestoorde man die denkt de man op te kunnen lopen op een punt waar de coureurs met 350 kilometer per uur langs komen rijden, een flinke regenbui en uiteindelijk ook de prachtige winnaar die zo’n race verdient. De regenbui in de slotfase van de race zet het halve circuit blank. Voor praktisch iedereen hét signaal om regenbanden te gaan halen. Voor iedereen, behalve Rubens Barrichello. De Braziliaan is nog altijd op zoek naar zijn eerste overwinning in de Formule 1 en ziet kansen op het moment dat hij op slicks het veld aanvoert. De Ferrari-coureur neemt een enorm risico, maar hij rijdt voortreffelijk en vastberaden in de rondte. Barrichelo is na het vallen van de vlag ontroerd zoals alleen hij dat kan zijn.

Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fernando Alonso pakt vanaf poleposition opnieuw de overwinning. Enkel Jenson Button kan de Spanjaard kortstondig bedreigen. Het volledige raceverslag lees je hier. Dit jaar
De Formule 1 zou de Formule 1 niet zijn als er zo nu en dan niet gediscussieerd wordt over al te technisch vernuft. Dit keer staat FRIC centraal. Een Front to Rear Interlinked Suspension laat de voor -en achterwielophanging samenwerken om zo de hellende bewegingen van de auto tegen te gaan. De FIA acht dit systeem verboden, omdat het te omschrijven valt als een bewegend onderdeel van de auto ter bevordering van de aerodynamica. Het illegale systeem is vanaf 2015 dan ook verboden, maar zou gedurende het huidige seizoen worden gedoogd, mits alle team daar unaniem mee akkoord zouden gaan. Dat is echter niet gebeurd en dus is het nu aan de teams of ze wel of niet met het systeem gaan rijden. Als ze dat wel doen, lopen ze het risico dat er protest wordt aangetekend door andere teams, met alle mogelijke gevolgen van dien. Komend weekeinde maakt een oude bekende zijn debuut, zij het als driver steward. Jochen Mass zal voor het eerst de taak op zich nemen de coureurs en hun manvouvres te beoordelen. De Duitser wist in 104 Grands Prix slechts eenmaal te zegevieren. Hij schreef in 1975 in een McLaren-Ford de Grote Prijs van Spanje op zijn naam. In de spotlights
Nico Rosberg is na de Grand Prix van Silverstone zijn riante voorsprong op teamgenoot Lewis Hamilton kwijt. Dat betekent dat de strijd onverminderd en weer op gelijke hoogte verder zal gaan. Rosberg lijkt de laatste races het momentum te pakken te hebben, terwijl Hamilton meer en meer betrapt kan worden op kleine (inschattings)foutjes. In Hockemheim zal er ongetwijfeld weer een nieuw hoofdstuk worden toegevoegd aan de rivaliteit tussen de twee. Diverse media meldden de afgelopen dagen over geruchten dat de positie van Adrian Sutil bij het team van Suaber op de tocht staat. Terecht of niet, dit soort verhalen komen ook echt de man in kwestie zelf wel ter ore. Het zal de Duitser er tijdens zijn thuisrace dan ook alles aan gelegen zijn te laten zien dat hij nog steeds van toegevoegde waarde kan zijn voor de kwakkelende formatie. Banden
Pirelli neemt naar de Grand Prix van Duitsland de softs en de supersofts mee.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."