Vragenvuur: Christijan Albers
Het seizoen van Christijan Albers verloopt moeizaam. De Spyker-coureur heeft moeite zich aan te passen aan de banden die dit jaar voor het eerst gebruikt worden, en ook de Spyker F8-VII doet lang niet altijd wat Albers wil. Maar er is vooruitgang: ,,Het gaat nu steeds beter."Wat vind je van Magny-Cours?
,,Sommige coureurs houden er niet van, maar ik vind het een prima circuit. De lay-out is goed, je moet goede aërodynamische balans hebben voor zowel de snelle als de langzame bochten, dus de afstelling is een compromis. Er zijn een paar goede plekken om in te halen dus je moet ook een goede topsnelheid hebben. Een goed circuit dus, alleen jammer dat het midden in de rimboe ligt.” In Indianapolis zagen we je racen met een groepje, totdat de combinatie van een zware auto en blauwe vlaggen je terugwierpen. Is dit een teken van vooruitgang bij het team?
,,We boeken elke dag vooruitgang. Je zag dat van de week tijdens onze test. Bij mijn eerste run op nieuwe banden kon ik al een 1:23,3 rijden. Dat was heel dicht bij Adrians snelste tijd op de tweede testdag, dus je kunt zien dat we langzaam naar voren komen. Het was jammer dat ik op de laatste dag niet nog sneller kon als gevolg van een probleem met de elektronica. Het gaat goed en als we zo doorgaan dan komen we er uiteindelijk wel.” Voel je je nu meer op je gemak in de auto?
,,Ja, het gaat steeds beter. Het is nu zaak dat ik samen met de engineers deze verbetering kan doorzetten, maar we werken goed samen. Dit is de drukste tijd van het jaar, met de twee Amerikaanse races kort achter elkaar, de test in Silverstone, de Grand Prix van Frankrijk en daarna weer de test in Spa, dus aan de hoeveelheid kilometers zal het niet liggen.” Is het lichamelijk niet zwaar om zoveel te reizen in zo’n korte tijd?
,,Tja, ik ben veel van huis, maar dat hoort bij het werk. Ik heb er geen problemen mee, en het is zelfs wel positief want ik ben veel samen met het team.” Wat is het doel voor de Grand Prix van Frankrijk?
,,Zoals altijd wil ik alles eruit halen dat erin zit. Ik moet de afstelling goed zien te krijgen, vertrouwen in de auto hebben en dan de baan op. Ik ken de baan goed en heb er tot nu toe goed gepresteerd. Het enige probleem is om er zondagavond weer weg te komen!” Dit vragenvuur werd aangeleverd door de persafdeling van SpykerF1 MB
,,Sommige coureurs houden er niet van, maar ik vind het een prima circuit. De lay-out is goed, je moet goede aërodynamische balans hebben voor zowel de snelle als de langzame bochten, dus de afstelling is een compromis. Er zijn een paar goede plekken om in te halen dus je moet ook een goede topsnelheid hebben. Een goed circuit dus, alleen jammer dat het midden in de rimboe ligt.” In Indianapolis zagen we je racen met een groepje, totdat de combinatie van een zware auto en blauwe vlaggen je terugwierpen. Is dit een teken van vooruitgang bij het team?
,,We boeken elke dag vooruitgang. Je zag dat van de week tijdens onze test. Bij mijn eerste run op nieuwe banden kon ik al een 1:23,3 rijden. Dat was heel dicht bij Adrians snelste tijd op de tweede testdag, dus je kunt zien dat we langzaam naar voren komen. Het was jammer dat ik op de laatste dag niet nog sneller kon als gevolg van een probleem met de elektronica. Het gaat goed en als we zo doorgaan dan komen we er uiteindelijk wel.” Voel je je nu meer op je gemak in de auto?
,,Ja, het gaat steeds beter. Het is nu zaak dat ik samen met de engineers deze verbetering kan doorzetten, maar we werken goed samen. Dit is de drukste tijd van het jaar, met de twee Amerikaanse races kort achter elkaar, de test in Silverstone, de Grand Prix van Frankrijk en daarna weer de test in Spa, dus aan de hoeveelheid kilometers zal het niet liggen.” Is het lichamelijk niet zwaar om zoveel te reizen in zo’n korte tijd?
,,Tja, ik ben veel van huis, maar dat hoort bij het werk. Ik heb er geen problemen mee, en het is zelfs wel positief want ik ben veel samen met het team.” Wat is het doel voor de Grand Prix van Frankrijk?
,,Zoals altijd wil ik alles eruit halen dat erin zit. Ik moet de afstelling goed zien te krijgen, vertrouwen in de auto hebben en dan de baan op. Ik ken de baan goed en heb er tot nu toe goed gepresteerd. Het enige probleem is om er zondagavond weer weg te komen!” Dit vragenvuur werd aangeleverd door de persafdeling van SpykerF1 MB