Sutton Images
Daan de Geus
10 november 2017
Lewis Hamilton en Valtteri Bottas hebben ook in de tweede vrije training in Brazilië de dienst uitgemaakt, met de Brit wederom net voor de Fin. Het verschil was 0.048 seconde.
De derde plek was dit keer voor Daniel Ricciardo, de vierde voor Sebastian Vettel. Max Verstappen was vijfde voor Red Bull, met de zesde plaats in handen van Vettels Ferrari-teamgenoot Kimi Räikkönen. Met de dreiging van regen zichtbaar in de vorm van de wolken die boven het Autódromo José Carlos Pace hingen, kende ook de tweede training daarbij een drukke beginperiode. Het was daarin Romain Grosjean die als eerste een tijd neerzette, voor Ferrari-coureurs Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen kortstondig bovenaan stonden. Na een minuut of dertien was het Max Verstappen die de eerste plek overnam met een rondetijd van 1:10.993, voor Bottas P1 vrijwel direct afpakte, met 1:10.270. De twee wisselden elkaar even af bovenaan de tijdenlijst, alvorens Hamilton de snelste tijd neerzette – en gelijk daarna een nóg betere tijd klokte: 1:09.742. De heren vooraan zetten deze tijden op softs neer, welke ze na het eerste halfuur omruilden voor de snellere super soft Pirelli PZero-banden. Nadat Bottas zich weer kort de snelste mocht noemen, was het wederom Hamilton die zich aan kop meldde. Met een 1:09.515 zette hij na een minuut of veertig de snelste tijd van VT2 neer. Vervolgens was het tijd voor long runs, die niet wezenlijk verstoord werden door de gevreesde regen. Die bleef namelijk grotendeels uit, op hier en daar wat druppeltjes na. Nadat de eerste training spreekwoordelijk in het water was gevallen voor Toro Rosso, door motorpech voor zowel Pierre Gasly als Brendon Hartley, kwam het uitblijven van regen dat team goed uit. Gasly en Hartley konden nu wel kilometers maken, met 44 respectievelijk 54 ronden over Interlagos. Ze eindigden als zestiende en zeventiende. Minder goed verging het de nummer negentien, Marcus Ericsson. Hij spinde half tussen bocht elf en twaalf en kwam zijwaarts tegen de bandenstapels aan. De Zweed wist nog wel terug te keren naar de pits, maar kwam niet meer in actie. De Belg Stoffel Vandoorne spinde ook een keer, in de Senna-S, maar dat bleef zonder gevolgen. Hij eindigde op P13.
De derde plek was dit keer voor Daniel Ricciardo, de vierde voor Sebastian Vettel. Max Verstappen was vijfde voor Red Bull, met de zesde plaats in handen van Vettels Ferrari-teamgenoot Kimi Räikkönen. Met de dreiging van regen zichtbaar in de vorm van de wolken die boven het Autódromo José Carlos Pace hingen, kende ook de tweede training daarbij een drukke beginperiode. Het was daarin Romain Grosjean die als eerste een tijd neerzette, voor Ferrari-coureurs Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen kortstondig bovenaan stonden. Na een minuut of dertien was het Max Verstappen die de eerste plek overnam met een rondetijd van 1:10.993, voor Bottas P1 vrijwel direct afpakte, met 1:10.270. De twee wisselden elkaar even af bovenaan de tijdenlijst, alvorens Hamilton de snelste tijd neerzette – en gelijk daarna een nóg betere tijd klokte: 1:09.742. De heren vooraan zetten deze tijden op softs neer, welke ze na het eerste halfuur omruilden voor de snellere super soft Pirelli PZero-banden. Nadat Bottas zich weer kort de snelste mocht noemen, was het wederom Hamilton die zich aan kop meldde. Met een 1:09.515 zette hij na een minuut of veertig de snelste tijd van VT2 neer. Vervolgens was het tijd voor long runs, die niet wezenlijk verstoord werden door de gevreesde regen. Die bleef namelijk grotendeels uit, op hier en daar wat druppeltjes na. Nadat de eerste training spreekwoordelijk in het water was gevallen voor Toro Rosso, door motorpech voor zowel Pierre Gasly als Brendon Hartley, kwam het uitblijven van regen dat team goed uit. Gasly en Hartley konden nu wel kilometers maken, met 44 respectievelijk 54 ronden over Interlagos. Ze eindigden als zestiende en zeventiende. Minder goed verging het de nummer negentien, Marcus Ericsson. Hij spinde half tussen bocht elf en twaalf en kwam zijwaarts tegen de bandenstapels aan. De Zweed wist nog wel terug te keren naar de pits, maar kwam niet meer in actie. De Belg Stoffel Vandoorne spinde ook een keer, in de Senna-S, maar dat bleef zonder gevolgen. Hij eindigde op P13.
Gerelateerd nieuws
Vasseur doet belofte voor 2025: ‘Ferrari-bolide is voor 99 procent nieuw’
23 december 2024 10:00 - Nieuws
Het Jaar van Carlos Sainz: door Ferrari aan de kant geschoven voor Hamilton
22 december 2024 18:10 - Het Jaar van
Verstappen relativeert transfergeruchten: ‘Je praat altijd met elkaar’
20 december 2024 18:00 - Nieuws