Max Verstappen was ook in de tweede vrije training in Canada de snelste man op de baan. De tweede plek was ditmaal voor Ferrari-coureur Kimi Räikkönen.
Räikkönen was wel de eerste die een tijd neerzette, een 1:16, maar de eerste serieuze rondetijd die werd geklokt was een 1:13.347 door Lewis Hamilton. De Mercedes-coureur reed dat rondje op een setje supersofts en dook als eerste coureur onder de 1:13, met een 1:12.777.
Sainz stuiterde tegen de muur aan.
Voor de tijd van Hamilton aangevallen kon worden, werd de sessie kortstondig stilgelegd na een crash van Carlos Sainz. De Spanjaard verloor de achterkant van zijn Renault bij het uitkomen van bocht zeven en knalde achteruit de muur in, maar stuiterde er ook weer uit.
Sainz kon zo toch door, terug naar de pits, maar de opruimwerkzaamheden zorgden er toch voor dat de rode vlag even werd uitgehangen. Toen de sessie weer werd vrijgegeven, ging Verstappen weer op supersofts op pad, en Räikkönen op de snellere hypersofts.
Zijn run op het snelste schoeisel bracht de Ferrari-rijder kortstondig terug aan kop, met een 1:12.328. Toen Verstappen zijn supersofts inruilde voor hypersofts, was het echter snel gedaan met Räikkönens tijd: Verstappen dook er 0.130 seconde onder, met 1:12.198.
Hamilton reed de vierde tijd in de tweede training.
Achter de Nederlander en de Fin was het Verstappens teamgenoot Daniel Ricciardo die de derde plek claimde. De Australiër stond lang binnen en er werd driftig aan zijn auto gesleuteld, maar hij kwam toch nog tot zeventien ronden en een tijd op 0.405 seconde van Verstappen.
De vierde plaats was voor Hamilton, met teamgenoot Valtteri Bottas op P5. De Mercedes-coureurs lieten de hypersofts echter links liggen. Hamilton reed zijn snelste tijd op supersofts, Bottas op ultra’s.
Tussen het Mercedes-duo in zat Sebastian Vettel, die in de eerste helft van de sessie niet tot een snelle tijd was gekomen en geen probleemloze tweede training leek te hebben. Haas-coureur Romain Grosjean was op P7 ‘best of the rest‘.
De Force India’s en Fernando Alonso maakten de top tien vol. Alonso’s McLaren-teamgenoot Stoffel Vandoorne (zestiende) zorgde nog voor een virtual safetycar toen hij bij de exit van bocht negen de muur raakte, zijn achterwielophanging brak en z’n auto moest parkeren.