2. Hiermee worden de 100 sensoren op kritieke punten van de auto en de motor bediend.
3. Om de versnellingsbak in de neutrale stand te zetten, dit kan niet met de gearflippers zoals in F1 2018. Dit om te voorkomen dat een coureur zijn auto per ongeluk in de neutrale versnelling schakelt.
4. De Pit Lane Limiter, als deze geactiveerd is, rijdt de auto niet sneller dan de geldende maximum snelheid in de pitstraat.
5. Het team ontvangt direct een signaal dat de coureur onmiddellijk in de pits wil komen.
6. Hiermee wordt het differentieel aangepast, hiermee wordt de trekkracht verdeeld over de twee achterwielen.
7. De mate waarmee de motor ‘meehelpt’ bij het remmen, engine braking, als er geen gas gegeven of geremd wordt.
8. Met de combinatie van deze twee knoppen en het draaiwieltje wordt de rembalans afgesteld, door aan het wieltje te draaien komt er meer remkracht op de voorwielen dan wel de achterwielen. Met knoppen wordt de balans verder gefinetuned. 9. Hiermee wordt een punt in de data gemarkeerd als de coureur denkt dat het nuttig is.
10. Als de coureur met knop 2 een sensormode heeft geselecteerd, wordt deze met deze knop bevestigd.
11. Vlak voor de start wordt de motor met deze knop in startmode gezet, maximum kracht.
12. Om te communiceren met het team moet er op de radioknop gedrukt worden.
13. Als we ‘Strat mode four, its hammer time’ horen, draait Hamilton deze knop om. Hiermee worden de engine modes bediend.
14. Hiermee kunnen legio instellingen worden veranderd, het volume van de radioboodschappen tot de helderheid van het scherm.
15. Hiermee wordt ERS bediend, hoeveel opgeslagen energie wordt er uiteindelijk ingezet op momenten dat het nodig is.
16. De bekende lampjes om het toerental aan te geven.
17. De flippers om op en naar beneden te schakelen.
How does a modern @F1 steering wheel work? Let us explain… 👇 pic.twitter.com/yxK1yvfqVf
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 15, 2019
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."