Bruno Senna werd zesde in de Grand Prix van Maleisië. Na het vertrek van de safety car reed Senna, toch niet bepaald een topper, lang ongeveer dezelf­de tijden als de koplopers. Het begint er dus sterk op te lijken dat Williams voor het eerst sinds jaren weer eens een goede auto heeft gebakken.

 

Wat is het dan jammer dat Frank Williams gewoontetrouw voor twéé zwaar gesponsor­de coureurs is gegaan en niet voor iemand als Räikkönen naast kampi­oen-sponsor­geldinbrenger Pastor Maldonado. Nu gaat Lotus (toch niet wezenlijk beter dan Williams) dit jaar podiumplaatsen pakken en Williams niet.

 

Sergio Pérez liet nu definitief zien hoe belachelijk het is dat hij sponsorgeld mee moet brengen om bij een bescheiden team als Sauber te mogen acteren. Ik hoop, dat Peter Sauber een lucratieve deal met Ferrari kan maken over een ruil met Massa. Want dat dit gaat gebeuren staat voor mij vast. Misschien in China al.

 

Toch hoop ik het eigenlijk niet. Ik ben bang dat Pérez dan, zonder te hebben getest, dezelfde bietenbrug opgaat als Giancarlo Fisichella in 2009. Die had destijds immers ook in Spa het krentenbrood uitgevonden met een poleposition voor Force India en moest toen zonodig Ferrari redden.

 

Hoewel het vanuit beide kampen heftig wordt ontkend, geloof ik heilig dat Sauber zijn nieuwe ster niet in gevecht durfde te laten gaan met Alonso. Nog los van de altijd aanwezige mogelijkheid dat ze elkaar eraf zouden tikken, want iemand als Alonso had zich zo vlak vóór de finish nooit laten inhalen.

 

Sauber wordt in de Formule 1 echter al jarenlang door Ferrari in leven gehouden, en je bijt nu eenmaal niet de hand van degene die je voedt. Ik kan me zelfs voorstellen, dat het slippertje van Pérez Sauber prima uit­kwam. Al zal ik niét zo ver gaan te veronderstellen, dat dit opzet was …