Duitsers
Eerst zie je ze 45 jaar lang niet (behalve dan Wolfgang von Trips met twee overwinningen en een monumentale doodsmak). Dan komt eerst Michael Schumacher langs, dan Sebastian Vettel en nu Nico Rosberg. Maar waarom halen ze toch voortdurend zulke rotstreken uit met hun so-called teammaten? En niet alleen hun teammaten. Zag je het geniepige tikkie, dat Rosberg in ronde 36 aan Bottas uitdeelde?
Mercedes
Mercedes draagt op PR-gebied een nare erfenis met zich mee, daterend uit de jaren negentig. Dat was de periode waarin ze tijdens de opleiding van hun jeugdige talenten (Schumacher, Frentzen, Wendlinger e.a.) rücksichtlos alle spontaniteit eruit ramden. Ik moet zeggen: dat doen Wolff en Lauda tegenwoordig heel anders – en beter – door Rosberg gewoon publiekelijk verbaal af te knallen. Nee, dan Rosberg zelf. Die wil eerst de TV-beelden zien.
Track limits
Stewards zijn net mensen. Eerst wordt iedereen met hel en verdoemenis bedreigd, als ze het lef hebben om de track limits te verontachtzamen. Maar gaandeweg de race is er geen houden meer aan. Uiteindelijk heeft iedereen er, Vettel nog het meest, schijt aan. Dan hoor je de stewards niet meer. Maar wel na de race heel dapper Magnussen te grazen nemen als die op een totaal ongevaarlijke plek Alonso er in ronde 43 even naast zet. Alonso zelf vond het niks. Het was ook niks. In elk geval heel wat minder dan Rosberg versus Hamilton in ronde 2. Waar waren ze toen?
Magnussen
Over Magnussen gesproken: sinds deze race ben ik overtuigd van zijn kwaliteiten. Wat kan die jongen goed verdedigen! Ik ben altijd Button-fan geweest, maar als ze bij McLaren aan het eind van het jaar Button lozen en Magnussen houden (wat gaat gebeuren) geef ik ze groot gelijk. Magnussen met een McLaren-Honda, wereldkampioen in 2016?
Safety car
Ik zit vaak af te geven over het feit, dat de safety car te pas en te onpas wordt ingezet en dan zo een veel te grote invloed op het raceverloop heeft. Na de lekke band van Hamilton lag de baan onder de stukken rubber. Ik herinner me, dat vorig jaar op Silverstone iedereen zich daarover erg druk maakte. En nu? Geen protest gehoord en geen safety car gezien. Terwijl dat nu toch echt had gemoeten.
BBC
Wat is dat toch een lekker stel: Eddie Jordan en David Coulthard. De Peppie en Kokkie van de BBC. Jordan is de sensatiezoeker, die zich ietwat gestoord gedraagt maar dat beslist niet is. Coulthard is meer de fatsoensrakker van de twee,. de man van he grote begrip. Ze vliegen elkaar tijdens hun discussie over de kwestie Hamilton/Rosberg nog net niet aan, maar ik vond hun discussie-achteraf één van de hoogtepunten van de uitzending.