Sutton Images
Jan van der Burgt
1 juli 2016
Williams-coureurs Valtteri Bottas en Felipe Massa weten nog niet helemaal wat ze van hun vrijdag moeten denken. Het ging wel redelijk op zowel een droge als natte baan, maar ze gissen naar wat het allemaal waard is.
In de eerste vrije training reed Bottas naar de tiende tijd, waar hij in de tweede vrije trainingen P9 van wist te maken. Hoewel het niet makkelijk was op de verraderlijk natte omloop, is Bottas blij dat hij toch enkele ronden op intermediates heeft gereden.
“Ik denk dat het met het oog op de rest van het weekend een goed idee was om naar buiten te gaan toen de baan nog nat was. Het is niet ondenkbaar dat er nog meer regen gaat vallen en we weten nu een beetje hoe onze auto het doet in de regen en hoe we in moeten spelen op veranderende omstandigheden.”
Massa
Felipe Massa moest zich tevreden stellen met de zevende plaats in de eerste vrije training en de twaalfde plaats in de grotendeels verregende tweede vrije training. “Het was geen perfecte dag”, stelt hij. “Maar we hebben in ieder geval de auto en de baan leren kennen in zowel droge als natte omstandigheden. Op een half natte, half droge baan voelde de auto bovendien goed aan, dus daar mogen we tevreden mee zijn.” “De Red Bull Ring is met het nieuwe asfalt en de lage kerbstones een stuk sneller geworden. Mocht je echter iets over de limiet gaan en wat verder op de kerbstones terecht komen, kan het wat tricky worden, maar het is aan de coureur om te bepalen hoeveel hij van de kerbstones meepakt.”
Felipe Massa moest zich tevreden stellen met de zevende plaats in de eerste vrije training en de twaalfde plaats in de grotendeels verregende tweede vrije training. “Het was geen perfecte dag”, stelt hij. “Maar we hebben in ieder geval de auto en de baan leren kennen in zowel droge als natte omstandigheden. Op een half natte, half droge baan voelde de auto bovendien goed aan, dus daar mogen we tevreden mee zijn.” “De Red Bull Ring is met het nieuwe asfalt en de lage kerbstones een stuk sneller geworden. Mocht je echter iets over de limiet gaan en wat verder op de kerbstones terecht komen, kan het wat tricky worden, maar het is aan de coureur om te bepalen hoeveel hij van de kerbstones meepakt.”
Gerelateerd nieuws
Het Jaar van Carlos Sainz: door Ferrari aan de kant geschoven voor Hamilton
22 december 2024 18:10 - Het Jaar van
Het jaar van Alex Albon: brokkenpiloot veroorzaakt weer schade bij Williams
21 december 2024 15:00 - Het Jaar van
Sainz openhartig over Ferrari-exit: ‘Ik was er 99% zeker van dat ik bij Ferrari zou blijven’
18 december 2024 13:00 - Nieuws
Franco Colapinto blikt terug op eerste Formule 1-seizoen: ‘Had wat fouten kunnen vermijden’
16 december 2024 08:00 - Nieuws