Williams in 2019 verder zonder Martini
Sutton Images
Daan de Geus
27 februari 2018
Het team van Williams verliest titelsponsor Martini na dit seizoen. De overkoepelende Bacardi Group heeft besloten de sponsoractiviteiten in de Formule 1 stop te zetten.
Dat bericht Motorsport.com, waar tegenover adjunct-teambaas Claire Williams bevestigt dat de sponsordeal die eind dit jaar sowieso zou aflopen niet wordt verlengd. “We hebben wel gesproken over het verlengen van de sponsordeal. Martini en wij hadden daar allebei interesse in, maar de Bacardi Group heeft ons medegedeeld dat ze na het aflopen van het contract eind 2018 stoppen met Formule 1.”
Martini was sinds 2014 titelsponsor van Williams, dat afgelopen winter Randstad en Avanade al verloor als sponsors. Het team heeft daarentegen wel de Russische coureur Sergej Sirotkin vastgelegd, die via het SMP Racing-programma geld meeneemt. Zijn teamgenoot Lance Stroll wordt gesteund door vader Lawrence Stroll, de Canadese mode-miljardair. Williams haalde voor 2018 verder data-opslag bedrijf Acronis binnen als sponsor. Volgens Claire Williams is het team ook met het vertrek van Martini nog ‘financieel stabiel’.
Gerelateerd nieuws
Het Jaar van Carlos Sainz: door Ferrari aan de kant geschoven voor Hamilton
22 december 2024 18:10 - Het Jaar van
Het jaar van Alex Albon: brokkenpiloot veroorzaakt weer schade bij Williams
21 december 2024 15:00 - Het Jaar van
Sainz openhartig over Ferrari-exit: ‘Ik was er 99% zeker van dat ik bij Ferrari zou blijven’
18 december 2024 13:00 - Nieuws
Franco Colapinto blikt terug op eerste Formule 1-seizoen: ‘Had wat fouten kunnen vermijden’
16 december 2024 08:00 - Nieuws