Willis blijft op de fabriek
Honda’s technisch-directeur Geoff Willis is niet aanwezig bij de Grand Prix’ van Canada en Amerika. Dat schrijft het Engelse weekblad Autosport. Hij gaat zich op de fabriek richten op de ontwikkeling van de auto. De van Sauber afkomstige Belg Jacky Eeckelaart neemt zolang de ‘circuit’-rol van Willis over.
Daarmee hoopt de Japanse renstal de ontwikkeling van de RA106 in een stroomversnelling te brengen. En het tij te keren. Tot nog toe kent Honda een ronduit teleurstellend seizoen, met een derde plaats (Button, Maleisië) als beste resultaat. Dat is met name toe te schrijven aan tijdgebrek van Willis’ zijde, stelt Honda Racing-baas Shuhei Nakamoto.
,,Hij had amper tijd om zich met de ontwikkeling van de auto bezig te houden. Hij moest álles doen. Het was gewoon teveel voor Geoff.” Hij vervolgt: ,,Daarom moesten we tijd voor hem vrijmaken. Iedereen moet elkaar helpen, want we zijn één team.”
Of Willis nog meer Grand Prix’ aan zich voorbij mag laten gaan, is vooralsnog onduidelijk. Voordat Honda daar een beslissing over neemt, wacht het waarschijnlijk eerst de twee Noord-Amerikaanse races af.
Teambaas Nick Fry sluit meer verschuivingen binnen de organisatie van het team overigens niet uit. Tevens zegt hij dat Honda voortaan haar eigen plan trekt op bandengebied. Sinds de start van het Europese seizoen houdt het team zich telkens vast aan de bandenkeuzes van McLaren en Renault. Fry: ,,Aan het begin van het jaar kozen we zelf onze banden. En we zijn erachter gekomen dat dat beter werkt. Michelin heeft bovendien aangegeven dat het bereid is de banden meer op onze wensen af te willen stemmen. En daar gaan we nu voor. Het enige is juiste is aan jezelf denken.” PPB
Daarmee hoopt de Japanse renstal de ontwikkeling van de RA106 in een stroomversnelling te brengen. En het tij te keren. Tot nog toe kent Honda een ronduit teleurstellend seizoen, met een derde plaats (Button, Maleisië) als beste resultaat. Dat is met name toe te schrijven aan tijdgebrek van Willis’ zijde, stelt Honda Racing-baas Shuhei Nakamoto.
,,Hij had amper tijd om zich met de ontwikkeling van de auto bezig te houden. Hij moest álles doen. Het was gewoon teveel voor Geoff.” Hij vervolgt: ,,Daarom moesten we tijd voor hem vrijmaken. Iedereen moet elkaar helpen, want we zijn één team.”
Of Willis nog meer Grand Prix’ aan zich voorbij mag laten gaan, is vooralsnog onduidelijk. Voordat Honda daar een beslissing over neemt, wacht het waarschijnlijk eerst de twee Noord-Amerikaanse races af.
Teambaas Nick Fry sluit meer verschuivingen binnen de organisatie van het team overigens niet uit. Tevens zegt hij dat Honda voortaan haar eigen plan trekt op bandengebied. Sinds de start van het Europese seizoen houdt het team zich telkens vast aan de bandenkeuzes van McLaren en Renault. Fry: ,,Aan het begin van het jaar kozen we zelf onze banden. En we zijn erachter gekomen dat dat beter werkt. Michelin heeft bovendien aangegeven dat het bereid is de banden meer op onze wensen af te willen stemmen. En daar gaan we nu voor. Het enige is juiste is aan jezelf denken.” PPB