Uitzondering op de regel, al lijkt Wolff het enigszins schertsend te zeggen, lijkt echter Red Bull. Volgens Wolff is de kritische manier waarop het met haar huidige motorleverancier Renault is omgegaan een reden om sceptisch tegenover een eventuele relatie met Red Bull te staan. “Het zijn de dingen die ze over hun huidige fabrikant zeggen en de manier waarop ze die ondermijnen, die ervoor zorgen dat ze geen eigen motorpartner hebben! In de Formule 1, zoals in elk aspect van het leven – zakelijk of privé – gaat het om compromissen sluiten, de goede en slechte punten van je partner erkennen en elkaar helpen.” “Dat is althans de cultuur die bij Mercedes bestaat en wat ons de afgelopen jaren zo succesvol heeft gemaakt. Respect is een super belangrijk onderdeel van de waarden die we aanhangen. Dat is ook waarom we de partners gekozen hebben waar we nu mee werken.” Honda-scheiding
McLaren-directeur Brown erkende eerder tegenover Racer dat het team uit Woking ondanks enige kritische noten altijd haar best heeft gedaan de scheiding met Honda zo net mogelijk te laten verlopen. “We wisten namelijk dat andere fabrikanten zouden kijken naar hoe we met de problemen omgingen.” “Als je naar Renaults andere relatie in de Formule 1 kijkt, denk ik niet dat je kan zeggen dat die goed is”, doelt hij op die met Red Bull. “Ze winnen samen races, maar hebben op tv verhitte discussies met elkaar gevoerd. Wij vielen vaak uit, maar hebben Honda aan het eind van de dag de hand geschud.”
Following that Toro Rosso statement, these shots from the paddock in Brazil#SkyF1 #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/cKUP122BcA
— Sky Sports F1 🏎 (@SkySportsF1) November 11, 2017
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."